Wednesday, May 12, 2010

Nostalgia...

Mak Uda yang lama kesepian dan tak ada kuasa nak meng'update' blog sebab tak sihat yang amat rasanya..Ikut-ikutkan dah 6 tahun Mak Uda tak demam yang teruk macam ni..kena beguk lagi, sampaikan tak ada nafsu langsung nak buka komputer. Jadi, bila baik dari demam ni, Mak Uda terus nak kongsi beberapa lagu yang memang sedari dulu Mak Uda sangat suka bila tibanya Hari Guru.. Ada lagi, nanti Mak Uda akan sentiasa akan 'update' entry ni...


Biar Ku Menjadi Lilin (Pelangi)

Biarku menjadi lilin
Memberikan cahaya
Terangi sekeliling dengan diri terbakar
Tak siapa yang sedar
Disaat kegelapan rela aku berkorban
Demi satu harapan

Biar masa berlari
Dan kau terus mendaki
Aku tenang disini dengan sabar menanti
Tanpa dendam dan benci
Andainya kau terjatuh terluka dan tersungkur
Kurawat biar sembuh

Aku tak kan bertanya
Apakah nanti balasannya
Setiap pengorbanan setiap pemberian
Demi satu ikatan

Keikhlasan dihati
Walaupun kau ragui
Pada suatu masa dan suatu ketika
Akan ketara jua

Biarku menjadi lilin
Memberikan cahaya
Saat kau kesepian saat kau kegelapan
Kurela menerangkan

Aku senang begini dapat terus berbakti
Dengan cara sendiri


Jasa Guru

Album : Alif Ba Ta
Munsyid : Aeman
http://liriknasyid.com


Jasa guruku tak terhingga
Aku tidak melupakannya
Banyakku dapat ilmu dari padanya
Jasanya ku kenang sampai bila-bila

Guruku mengenalkan ku pada Tuhanku

Rasul dan wali juga diberitakan
Para malaikat dan juga akhirat
Segala suratan Allah yang menentukan

Guruku mengajar berakhlak mulia

Berkasih sayang sesama manusia
Bertolong bantu dan juga bersatu
Berkorban berkhidmat menabur jasa

Guruku menanamkan cinta akhirat

Menyedarkan aku dunia sementara
Jangan lalai jangan terpesona
Bertaqwa sebagai bekalan ke sana

Aku berdoa kepada Tuhanku

Agar dosa guruku di ampunkan
Jasanya padaku diberi pahala
Di akhirat darjat guruku ditinggikan

Lagu : Isman Nadim Isam

(Hijjaz Music Entertainment (M) Sdn. Bhd.)
Lirik : Isman & Yusuf Sabri
(Hijjaz Music Entertainment (M) Sdn. Bhd.)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails