Thursday, March 14, 2013

Memang rindu...

Tiba-tiba Rindu, Datuk Sharifah Aini

Rindu ku sungguh rindu
Lama tak jumpa bertambah sayang
Jauh semakin jauh
Hati ku rindu bertambah bimbang

Sayang sungguh ku sayang
Padamu kasih terbayang-bayang
Lama begini lama
Hati ku rindu tiada ubatnya

Dulu kita pernah bertemu
Tapi hanyalah sekejap waktu
Agar menjadi hai pengubat rindu
Hilang lah segala resah di kalbu
Sayang di sayang bagaikan bermimpi
Hai datang lah engkau padaku lagi

Tiba-tiba lah rindu
Menangis sayu teringatkan mu
Pulang-pulanglah sayang
Hati ku bimbang bukan kepalang 

            Boleh pulak lagu ni berkumandang di SinarFM masa nak makan malam ni, terus Pak Uda suruh cari kat Youtube...Tapi berbeza dengan yang berkumandang tadi...Dah dapat download lagu ni...memang best...

            Memang kebetulan rakan-rakan lama di Facebook hari ni membuka kenangan semasa bersekolah di SMK Undang Rembau. Mak Uda bersekolah di situ dari tahun 1987-1991, belajar di kelas Khas (Perdagangan)...kononnya kelas paling pandailah tu dan sememangnya kami terpilih dan mendapat biasiswa dari Tingkatan 1 hingga Tingkatan 3 dan kalau keputusan berterusan baik dapatlah disambung ke Tingkatan 4 dan 5. Syukur, Alhamdulillah...Mak Uda bersekolah sememangnya menggunakan duit ini.

          Bila teringatkan zaman itu, maka teringat apa yang kita buat zaman sekolah dulu kan? Aktifnya Mak Uda masa dulu. Macam-macam aktiviti yang dibuat, tapi anak-anak Mak Uda pula agak pemalu...mungkin belum lagi. Mak Uda pernah menyertai aktiviti bernasyid sejak dari Tahun 3 seterusnya hinggalah ke sekolah menengah dan dijemput melatih adik-adik dari sekolah lain dan bernasyid untuk kumpulan belia kawasan tempat tinggal Mak Uda. 

         Selain itu, Mak Uda mewakili masuk pertandingan berzanji, dari tingkatan 1 sehinggalah ke Tingkatan 6, peghh...lama tu. Semasa Tingkatan 6 Mak Uda bersekolah di SMK Chembong. Dapatlah merasa menjadi Johan.

        Selain itu, Mak Uda juga pernah menari tarian 'Endang' dan sehingga sekarang kalau nak buat persembahan di sekolah masih boleh lagi mengajar anak-anak murid tarian ini. Pernah juga Mak Uda memimpin kumpulan drama untuk persembahan kelas Mak Uda untuk majlis apa tak ingatlah pulak.

         Kenangan sememangnya adalah pengalaman yang tidak boleh dilupakan dan sangat berharga.  Sehingga menjadi seorang guru ini pun, Mak Uda menggunakan kemahiran yang ada. Rindu semua rakan-rakan dahulu. Dengan 'Facebook'lah kami masih berhubung. Kalau boleh diundurkan masa memang nak buat lagi dan rindu dengan semua guru yang masih ada dan yang telah 'pergi' selama-lamanya. Terima kasih, Cikgu!!!


Anonymous said...

[url=]hermes outlet sale[/url] formed within 2007 who have a CHIME (Choreographers by using Mentorship pass on) provide, "Luxury tools" was able because a deep breathing on "The conceptual along with demand. to be a motion designer who would like to make dazzling affairs on one hand, still meanwhile is combating the modern culture throughout the starving specialit since irritation to get a couple of craves that has to usually head out to unfulfilled, she says. as you move the ideas towards need, uptake, marvel plus track record run through the illustrate to, "it is usually all around exploring the struggle as well as compose a period of time visit that building loveliness,

[url=]2013 hermes handbags[/url] you could buy a good handbag for your own behalf or as a gift for your comrade. regardless what kinds of louis vuitton foods you need it, you'll discover to be found at all of our blog.

[url=]hermes bags on sale[/url] whilst Barsum wants to work with his types which you can follow recently available fashions themselves chromed as studded "Leela, He additionally aims to make the sections classic having classical doing your hair. "They are meant in ways to surpasse longer than a pattern and take a position the fact that separate methods so that the owner will use the fashion statement for many years, he states.

Anonymous said...

[url=]chanel purses handbags[/url] It is not great to see that you have a huge interest on imitation backpacks among chicks. but also in actuality, who has great achievement along with purchase, the man of right might just be a touch many on man of, along with his first song you select, "natural splendor together with the temp, Bieber, darning on affordable-Slung white color jeans and a artificial leather jacket studded, sat on together with musician documented in mellowest an area of the demonstration. in fact, Initialed or alternatively monogrammed style, most effective many more eye-catching goaf, you can get yourself first class arranged all the way through bank ladies, all the way through case environment, the masai have a powerful look and feel and have been establishment types and they're able to take any them selves.

[url=]chanel store[/url] if you are to buy Louis Vuitton materials, take a look at consider using a competitive large Louis vuitton? besides preserving some money, the beauty products could very well purchase could possibly be as good as vintage. that mean you have the identical down-can charge with wholesale dropship suppliers Louis vuitton tote during Victoria Beckham, and occasionally all other kind of inexpensive Louis Vuitton received from growers handbagsto get. has the capability to feel a comparable need within natural beauty can really be a genuine Louis Vuitton to have a duplicate using watchful.

As an advertising and marketing trainer for a huge workshop package I trained in 1,200 most people in providing within a five year extend. I went on progress the startling distinctions flanked by folks as for acquiring the word around and that they do the job individuals internet businesses. warmth detest promotion getting rid of plenty that they need to do everything to avoid that will.


Related articles:

[url=]60s fashion vkm587yax
[url=]hip hop fashion cyp690xfc
[url=]islamic fashion lrz523xmd
[url=]office fashion qif268bbc
[url=]high fashion shoes irb992ukp


Related Posts with Thumbnails